تلاشی برای رسیدن به آسمان هفتم

آسمان هفتم - وبلاگی برای آموختن نکته هایی که نمیدانید...

تلاشی برای رسیدن به آسمان هفتم

آسمان هفتم - وبلاگی برای آموختن نکته هایی که نمیدانید...

تلاشی برای رسیدن به آسمان هفتم

تلاش ما این است که بهترین مطالب در قالب :( لطیفه، آیا میدانید، دانستنی های علمی، دانستنی های مذهبی،مقاله های درسی، نرم افزارهای ضروی و..) را برای شما در این وب قراردهیم. و موضوع : ایجاد حسمسئولیت پذیری،رعایت حقوق فردی و اجتماعی همنوعان در محل تحصیل و زندگی را دنبال کنیم... پس مطالب را دنبال کنید

تبلیغات
فرافایل، مرجع بزرگ خرید و فروش فایل
آخرین نظرات
درباره نویسنده

۲۱ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

پیامبر(ص) در شب معراج نزدیک و نزدیک‌تر شد، تا آن که فاصله او با مقام قرب خاص خدا به اندازه طول دو کمان یا کمتر بود. در اینجا، خداوند آنچه را وحی کردنی بود، به بنده‌اش وحی کرد. آن چه را دید، انکار نکرد.

17 رمضان سالگرد معراج پیامبر اکرم(ص) است؛ یکی از معجزات علمی و عملی پیامبر اعظم(ص) که به تصریح قرآن کریم در سایه عبودیت آن حضرت رخ داده، «معراج» است. عروجی که در آن محمد (ع) خاک را در نوردید و فاتح افلاک شد. در اولین آیه سورة اسرا و آیات هشتم تا هجدهم سورة نجم می‌توان اشاراتی را درباره معراج مشاهده کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۳
7Sky
پنجشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۳

رمز عجیب قرآن !

- اولین آیه قرآن « بسم الله الرحمن الرحیم » دارای 19 حرف عربی است.
2- قرآن مجید از 114 سوره تشکیل شده است و این عدد به 19 فابل قسمت است. (6× 19).
3- اولین سوره ای که نازل شده است سوره علق (شماره96) نوزدهمین سوره از آخر قرآن است.
4- سوره علق 19 آیه دارد.
5- سوره علق 285 حرف (15× 19) دارد.
6- اولین بارکه جبرئیل امین با قرآن فرود آمد 5 آیه اولی سوره علق را آورد که شامل 19 کلمه است.
7- این 19 کلمه ، 76 حرف (4× 19) دارد که به تعداد حروف بسم الله الرحمن الرحیم است

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۳
7Sky
چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳

یک معجزه،یک دیندار!

معجزه خداوند در قرآن کریم باعث شد که یک دانشمند مشهور آمریکایی به دین اسلام بگرود

به گزارش پایگاه خبری تقریب به نقل از مجله “المجتمع”، تیمی ازدانشمندان آمریکایی دریافتند که برخی ازگیاهان استوایی فرکانس هایی ما فوق صوت از خود صادرمی کنند که به وسیله دستگاه های پیشرفته علمی ثبت شده است دانشمندانی که حدود سه سال به تحقیق و مطالعه این وضعیت حیرت آور پرداختند، دریافتند که این پالس های ما فوق صوت به الکتریسته نوری تبدیل شده و بیش از صد مرتبه در ثانیه تکرار می شوند . یک تیم آمریکایی این آزمایش را در برابر یک گروه علمی در انگلیس انجام دادند که در بین این گروه، یک دانشمند مسلمان هندی الاصل نیز قرار داشت.بعد از ۵ روز آزمایش، گروه انگلیسی ازاین مسئله بسیار شگفت زده شدند ولی دانشمند مسلمان انگلیسی گفت : ما مسلمانان این مسئله را در ۱۴۰۰سال پیش تفسیر کرده ایم. دانشمندان از این سخن وی بسیار حیرت زده شدند و اصرار کردند که آن را برایشان شرح دهد. دانشمند مسلمان این آیه قران را قرائت کرد:”وهیچ موجودی نیست جز آنکه او را به پاکی می ستاید ولی شما ذکر تسبیحشان را نمی فهمید. او بردبار و آمرزنده است “.زمانی که اسم جلاله “الله “ بلند شد ، پالس های مافوق صوت به الکتریسیته نوری تبدیل و بر روی مانیتورها ظاهر گشت. پروفسور” ولیام براون”، مسئول این تیم تحقیقاتی با این دانشمند مسلمان برای شناخت دین اسلام به گفت و گو پرداخت و دانشمند مسلمان برای وی دین اسلام را تشریح کرده ویک جلد قرآن مجید به همراه تفسیر آن به زبان انگلیسی را به وی اعطاء کرد...

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۳
7Sky
چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳

مختصری از زندگانی حضرت امام سجاد(ع)

اسم مبارک آن بزرگوار علی است و مشهورترین القاب آن حضرت زین العابدین و سجّاد است و مشهورترین کنیة او ابامحمد وابوالحسن است. مدّت عمر آن بزرگوار مثل پدر بزرگوارش پنجاه و هفت سال است زیرا پانزدهم جمادی الاول سال سی و هشت از هجرت به دنیا آمد. تولد آن بزرگوار دو سال قبل از شهادت امیرالمؤمنین (ع) است و تقریباً بیست و سه سال به پدر بزرگوار زندگی کرد. پس مدت امامت آن بزرگوار سی و چهار سال است.

حضرت سجّاد (ع) پدری چون حسین دارد و مادرش دختر یزدگرد پادشاه ایران است که دست عنایت حق بطور خارق العاده این دختر را به امام حسین می رساند. شرافت این زن آن است که مادر نه نفر از ائمة طاهرین می شود و چنانچه حسین (ع) اب الائمه است. این زن نیز ام الائمه است. و اما از نظر فضایل انسانی: امام سجّاد (ع) گرچه با اهل بیت علیهم السلام وجه اشتراک در همة فضایل دارند و هیچ فرقی میان آنان از نظر صفات و فضایل انسانی نیست، اما از نظر گفتار و کردار شباهت تامّی به جدشان امیرالمؤمنین علیه السلام دارد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۳
7Sky
يكشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۳

جزوه کامل درس آمار

تمام تعریف های درس آمار به همراه چند سوال برای هر مطلب برای شما دوستان آماده شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۳
7Sky
پنجشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۳

ویژگی دانش آموز موفق

10 مورد برای شما دانش آموز گرامی که میخواهید در،درس هایتان پیشرفت کنید و سال تحصیلی جدیدرا با کارنامه ای عالی به اتمام برسانید!

http://img1.tebyan.net/big/1391/04/20120722024636828_7959268-reading-student-funny-cartoon-und-charakter-isoliert-objekt.jpg

  1- سعی می کنند که در هر مرتبه بیش از حد مطالعه نکنند.   
اگر تلاش می کنید در هر مرتبه از مطالعه، مقدار خیلی زیادی درس بخوانید ، خسته خواهید شد و مطالعه تان خیلی مؤثر نخواهد بود.
کاری را که قرار است انجام دهید، به دوره های زمانی کوتاهتر پخش کنید. استفاده از استراحت های کوتاه در بین مطالعه انرژی ذهنی شما را برمی گرداند.

  2- زمان های ویژه ای را برای مطالعه برنامه ریزی کنید.  

 

زمان مطالعه، زمان هایی است که شما کارهای مربوط به درس تان را در آن زمان انجام می دهید. این کار می تواند کار بر روی یک مقاله یا پروژه و یا مطالعه برای یک امتحان باشد. زمان های خاصی در طول یک هفته را برای زمان مطالعه تان در نظر بگیرید.

 

  3- سعی کنید در هر روز در یک زمان یکسان مطالعه کنید.  

 

مطالعه کردن در زمان های یکسان در هر روز موجب می شود که عادتی برای شما ایجاد گردد که به امری عادی در زندگی شما تبدیل می شود. درست مثل خوردن و خوابیدن. وقتی که یک زمان مطالعه برنامه ریزی شده در روز فرا می رسد، شما از نظر ذهنی برای مطالعه آماده می شوید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۳
7Sky
سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۳

بازی جالب تست بینایی

 

حس میکنی درجه بیناییت چنده؟!

یه تست کوچولو برای تست بینایی! بازی جالبی هم هست !

     ورود به سایت      

نتیجه :
31 به بالا دید خلبانی
21-30 نرمال
15-20 کوری خفیف
11-15 کور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۳
7Sky
دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۳

احساس خواب آلودگی حین مطالعه

خوابیدن یک فرایند طبیعی است که در فاصله های زمانی خاص رخ می­دهد و خواب بهترین راه برای استراحت بدن ماست. اما مهم است که واقعیتهایی مانند کجا بخوابیم، چه مدت بخوابیم و چه وقت بخوابیم .... را در نظر بگیریم.

هر روز، ما افراد مختلفی را می­بینیم که در قطار، کلاس درس، کتابخانه و ..... می خوابند.

بعضی ها عادت دارند بعد از غذا خوردن یا در حال رانندگی یا حتی هنگام خواندن بخوابند. دلیل همه اینها ممکن است به نوع غذایی که ما می­خوریم، محیط و سلامتی ما وابسته باشد.

به طور کلی والدین از این که فرزندانشان موقع مطالعه می­خوابند شکایت می­کنند.

این حالت بین همه ما متداول است که هنگام خواندن خمیازه می­کشیم و یا می­خوابیم.


دلایل این مسئله ممکن است:

  • وضعیت و حالتی باشد که ما هنگام خواندن داریم.
  • خواندن در یک زمان نامناسب
  • نوع کتابی که ما می­خوانیم 



دلایل علمی
بیشتر مردم هنگام خواندن یک حالت راحت دارند که از فعالیتهای فیزیکی جلوگیری می­کند. این عامل باعث می­شود که اسید لاکتیک وارد خون و مایع میان سلولی شود و بدن خسته شود.

اسید لاکتیک جذب شیمیایی مقدار زیادی از اکسیژن است، که خیلی سریع نسبت به خون حاوی اکسیژن برای کاهش جریان خون به مغز واکنش نشان می­دهد.
با توجه به کاهش اکسیژن خون، مغز خسته می­شود و ما هنگام خواندن احساس خواب آلودگی می­کنیم.
 نکاتی برای جلوگیری از خوابیدن هنگام خواندن:

 

  • سعی کنید هنگام خواندن صاف و درست بنشینید.
  • از خواندن در وضعیت دراز کشیده اجتناب کنید چون مغز باید همزمان دو وظیفه خوابیدن، بیدار ماندن و خواندن را اجرا کند.
  • از ماندن در یک وضعیت ثابت برای طولانی مدت اجتناب کنید زمانی که برای مدت طولانی متنی را می­خوانید یک تاثیر خواب آور ( نیمه هوشیار) روی ذهن دارد.
  • هنگام خواندن، به طور مداوم وضعیت خود را تغییر دهید تا تمرکزتان افزایش یابد.
  • هنگام خواندن، در فاصله های زمانی کوتاه فعالیت فیزیکی داشته باشید.
  • گاهی اوقات با صدای بلند بخوانید.
  • خواندن در زمان مناسب بسیار مهم است.
  • وقتی احساس خواب آلودگی می­کنید موضوعهای جالب بخوانید.
  • فعالیت فیزیکی داشته باشید و اگر ممکن است یک دوش آب سرد بگیرید همه اینها انرژی مغز شما را بالا می­برد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۳
7Sky

چکیده جامع ادبیات سال دوم (کلیه رشته ها)

کاری از جناب حمیدرضا تاجیک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۳
7Sky
شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۳

امام حسین(ع)، شب اول محرم

بسم الّله الّرحمن الّرحیم

بحثی درباره‏ی امام حسین داریم ولی بحث مقداری فنی است. دو نفر از دوستان زحمت کشیدند و در این بحث مقداری تغییر و تحول داده شده است و مقداری هم می‏خواهیم درباره‌ی عزاداری صحبت کنیم. اما بحث اول؛ هر یک از امام‏ها مطلبی درباره‌ی امام حسین فرموده‏اند. من یکی یکی این مطالب را می‏گویم.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۳
7Sky